Friends


Click here for Myspace Layouts

Sunday, December 22, 2013

This is my blog!!!

Assalamualaikum all my friend!!!

yes!! this is my blog..before this I'm focus with cahayacintaalia's blog that covered all story about my lovely son Mikael's....but now i think this is time for me to polish my writing..after almost a year I'm so relax without any writing after my Master Study...syukur alhamdulillah telah di beri kesedaran untuk mengasah skill menulis walaupun ia tidak berbentuk formal writing but at least boleh asah dalam pengolahan ayat-ayat yang ditulis...

so for the first topic nak ditulis pada entry pertama ini adalah tentang PENTING SANGATKAH RUPA PARAS?? wah gitew nampak cam "hot" je kan tapi setiap orang mempunyai pandangan masing-masing...negatif or positif itu terpulang..kenapa saya memilih topik ini adalah apabila saya melihat lately ni ramai sangat yang mengecam dan mengutuk pelakon popular Bollywood Aishwarya Rai..pada saya aktiviti sebegini adalah "Kurang Sihat".Saya bukan lah peminat setia pelakon ini cuma saya rasa ia adalah satu isu yang agak sensitif dan tidak adil kepada sesetengah golongan terutama mereka yang tidak mempunyai rupa paras yang menarik (including me..) pada saya kita boleh memberi pandangan dan kritikan kepada orang lain cuma saya rasa ramai di luar sana tidak mempunyai cara yang berhemah untuk memberi teguran..pernah kah kita semua terfikir kata-kata, komen, kritikan dan pandangan yang kita berikan kadang kala boleh meragut nyawa seseorang...that the reality and fact..pernah tak kita terbaca ada mangsa-mangsa yang dikecam begini mengambil keputusan untuk membunuh diri kerana malu??? banyak kan??? so berpada-pada dalam memberi pandangan dan kritikan kepada orang lain...sememangnya tidak dinafikan Aishwarya Rai public figure tapi kita sebagai peminat hanya melihat secara luaran kehidupannya..dalaman kita tidak tahu...mungkin beliau mempunyai masalah kesihatan atau apa-apa masalah yang kita tidak tahu so selalu la bersangka baik...

 Pada saya walaupun perubahan fizikalnya ketara tapi ia masih lagi merupakan ciptaan yang sempurna daripaNYA..Aish masih lagi dalam kategori wanita cantik.....

ingatlah tiada manusia yang dilahirkan SEMPURNA hanya DIA sahaja yang sempurna....maka kita perlu sentiasa BERSYUKUR dengan KENIKMATAN yang diberikan olehNYA. Semua manusia yang dilahirkan adalah CANTIK...cuma bergantung kepada individu tersebut dalam membawa WATAKNYA di pentas pinjaman ini.....inssyallahhh......

No comments:

Post a Comment